Monday Night’s utbetalning av CW Crossover, tekniskt ett avsnitt av Batwoman, bromsade saker lite. Detta är normalt för en mittutbetalning av crossover, som flyttar bitarna runt från de medföljande utställningarna. I kris på Limitless Earths Hour 2 får Set Up -teamet ett sökuppdrag. Samtidigt tar Oliver närmaste vänner grepp om hans öde från den första timmen av crossover. Även om det måste ha varit det känslomässiga centrumet i avsnittet, slutade det faktiskt vara det svagaste benet av denna del. Team-up mellan Kate Kane och Kara Danvers gjorde mycket av karaktärsarbetet i avsnittet. Slutligen går Candace Pattons Iris West, Tyler Hoechlins Clark Kent och Elizabeth Tullocks Lois Lane och letar efter Superman. Jon Cryers Lex Luthor försöker också hitta Superman, och han tar tillbaka den verklighetsförändrande Destiny Book från förra årets crossover.

Till skillnad från det sista avsnittet känns dessa tre berättelser inte så anslutna. Detta är dock inte riktigt en dålig sak. Eftersom det ger publiken känslan av att laget som indikeras för att rädda världen är uppdelad. Detta ger alltid spänningar. Hjältarna samarbetar, bryter isär och sedan team-up igen. Bara istället för att få dem alla att falla ut med varandra, hamnar de med olika mål. Resan för att föra dem tillbaka kommer att ha samma effekt, men utan det våldsamma fallet som händer mellan superhjältar. Det finns lite våld, och det kommer från den mörkaste versionen av Batman som vi har sett i live-action.

Spoilers för kris på Limitless Earths Hour 2 att följa, så kolla in avsnittet på CW -appen om du ännu inte har sett den och kommer tillbaka.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder av 12 minuter, 40 sekunder

leva
00:00
12:40
12:40

Kris på gränslös Earths Hour 2 ger oss två klassiska supermän tillbaka

Bild med hjälp av Screengrab

Höjdpunkten i timmen 2 av krisen på gränslösa jordar var införandet av två supermän. Den ena är att gå med i laget, medan en annan blir det glada att slutar att så många av våra favorit superhjältar aldrig får. Medan vi älskar våra favoritversioner av DC Heroes, indikerar historien om fortsatt konflikt. Så fans av Smallville kan vara upprörda över var vi hittade Tom Wellings version av Clark Kent, till en början. Han gav upp sina krafter i Buy för att tillbringa sitt liv med Lois och uppfostra sina barn. Vi ser med rubriker att han hade en ockupation som Superman, men en som nu är över. Vad det indikerar är att han är en av de få Superman i hela DC Multiverse för att faktiskt få ett glad slut.

Detsamma kan tyvärr inte sägas för Christopher Reeves och Brandon Routh -versionen av Superman. Berättarna för kris på gränslösa jordens timme 2 mosade upp berättelserna om kungariket kommer och orättvisa. Denna version av Superman förlorade alla sina vänner och sin Lois till Jokern. Till skillnad från båda dessa versioner av Superman kunde han behålla sitt hopp. Det är inte förrän Lex Luthor dyker upp med Book of Destiny att han kan förvandla sin kärlek till hat. En imponerande-för-CW Superman på Superman Fight äger rum, och naturligtvis är det Lois som så småningom når honom. Det är också värt att notera att under denna sekvens hyllar showens poäng det klassiska John Williams -temat. Och vad som är bra är att den här versionen av Superman kommer att bli en stor del av resten av crossover.

Naturligtvis, tillsammans med två av de bästa supermen, får vi också en Batman. Faktum är att Batman vi ser är en av de mörkaste versionerna av den mörka riddaren vi någonsin har sett.

Kevin Conroy passar upp, men inte på det sätt du tänker

Bild med hjälp av CW

Kate och Karas resa till Earth-99 (en nick till Batman Beyond) finner dem som söker “modens paragon.” Kate tror att det är den jordens version av hennes kusin, Bruce. Vi trodde ursprungligen att Kevin Conroy skulle spela Kingdom Come -versionen av Bruce Wayne, men det är värre än så. På jorden gick Batman dåligt. Han dödade inte bara sina rouges, utan också sina vänner. Kara upptäcker att han mördade den jordens Clark Kent när hon hittar sina trasiga klasser i Bruces makabra troféfall. Med tanke på motreaktionen som Batwoman mötte efter dess tidiga marknadsföring kommer fansen fortfarande galna på utställningen att bli riktigt arg. För även om det är första gången vi får höra den berömda Batman-rösten i live-action, kommer den ut ur den värsta Batman någonsin på skärmen.

Bruce permanent skadad i sin kamp till dödsfallet med Superman, Bruce måste bära ett robotexoskelett för att gå runt. Till att börja med är han hört att se sin kusin Kate. På hans jord blev hon Batwoman, men dog och gjorde det. Så mycket av hans budskap till vår Kate är att mänskligheten inte borde behöva räddas. När Kara brister in, arg på Clark, använder Bruce Kryptonite på henne. (Och Sucker slår henne, medan prissättningen Citat Batman v. Superman.) Kate vedergäller och oavsiktligt får hans exoskelett att elektrokera honom. HansDödande ord är att det inte finns något hopp för hjältar eller någon. Denna sekvens är som Kates version av Lukas resa in i grottan på Dagobah i Empire Strikes Back. Hon ser den mörkaste versionen av vad hon kan bli och hon avvisar den.

Kris på gränslösa Earths Hour 2 ger fantastiska komos men steg inte riktigt fram historien

Bild med hjälp av Screengrab

Medan dessa vinjetter var fantastiska och underhållande, utvecklar de inte riktigt den större historien om förstörelsen av multiversen. Vi får emellertid en viss förklaring till varför anti-monitor stoppade sitt universum-förstörande arbete. Audrey Marie Andersons Lyla reagerar konstigt på Destiny Book. Hon hör röster och i stor smärta. Anledningen är att anti-monitor behöver sin makt. När han blir starkare blir monitorn (Lamonica Garett i båda rollerna) svagare. Vi ser äntligen skurken för första gången, och han vill att Lyla ska arbeta med honom. Samtidigt försöker Barry, Mia, Sara och Matt Ryans John Constantine att föra Oliver tillbaka från de döda med en Lazarus -grop.

Onsdagens avsnitt, som leder fram till en Cliffhanger -slut, kommer sannolikt att se laget samlas en gång mycket mer bara för att misslyckas. (Eller åtminstone verkar misslyckas.) De är alla mestadels tillbaka tillsammans, men “Team Arrow” är fastnat för att medan de återupplivade Olivers kropp, kan de inte få hans själ tillbaka. Intressant nog kommer morgondagens avsnitt att vara ett avsnitt av The Flash. Och det var enligt uppgift på den showens uppsättning att en ofta närvaro på Vancouver -filmningsscenen hävdar att han såg Tom Ellis som Lucifer. Han förnekade sitt utseende, men karaktärerna har en god anledning att prata med djävulen. De måste hitta Olivers själ, och naturligtvis är det förmodligen i helvetet. Vi åkte dit förra säsongen i Legends of Tomorrow. Med tanke på att den sista Lucifer -säsongen på Netflix är han tillbaka i sin tron.

En solid episod men visar nackdelen med dessa episka crossovers uppdelade i enstaka avsnitt

Time 2 av krisen på obegränsade jordar var en mycket bra tid och passar troligen väl in i den större helheten. Men som ett fristående avsnitt av TV levererade det inte så bra som den första timmen. Detta är inte berättarnas fel utan snarare formatet. Ändå gjorde producenterna, regissörerna, rollen och besättningen ett exceptionellt jobb med att sätta ihop karaktärer från alla dessa olika show. Dessutom innehöll Black Lightning’s Mid-Season Finale den röda himlen av krisen. Mycket av vad som hände fokuserade på deras shows huvudhistoria. Ändå slutade avsnittet med att antimatervågen torkade dem alla ur existensen. Alla, naturligtvis, utom Cress Williams som kommer att dyka upp i morgondagens avsnitt. Det är också bevis på att de förstörda världarna inte är permanent borta. Jag

Marc Guggenheim, huvudproducenten av årets crossover, lovade att krisen på obegränsade jordar kommer att få långtgående konsekvenser för Arrowverse. Till skillnad från serierna kommer det inte bara att finnas ett enda universum. Det kommer emellertid troligtvis att finnas några utvalda dimensioner på flera vers till vänster. En av dem, nästan säkert, kommer att sammanföra Arrowverse till en enda. Supergirl, svart blixt och resten kommer förhoppningsvis alla att uppta samma utrymme. I stället för gigantiska crossovers kan de innehålla mindre gästplatser med två avsnitt med hjältarna under sina shows säsonger. Det kommer definitivt att finnas en annan stor crossover. Ändå kan det vara bra att ta en paus och låta där till mindre crossovers som pil- och blixtshowerna brukade göra. Det gör att karaktärerna verkligen kan känna att de har blivit vänner.

Vad tyckte du om kris på obegränsad jordens timme 2? Dela dina tankar i kommentarerna nedan!

Bild med bild med hjälp av CW.